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We are all
aware that this is not a good period for the car industry. The last figures
said that the crisis is biting hard and that the market lost about 25% of sales
in the last quarter. Yet this is not true for everyone. Citroen for example is
getting much better results than the average of its competitors. While the
segment result was a -24% the French company got a +0,5% increasing its market
share from 4,8% to 6,3%.
Of course
this is mainly due to the combination of the new nice cars of the DS serie presented
by Citroen and by the efforts of the dealers’ network. But.
But what’s
weird and what was noticed by the managing director of Citroen Italy François
Guyesse, is that also the social networks, Facebook first, played an
interesting role. The Facebook page of Citroen got more than 141.000 fans and
several dealers or even workshops have their own and use it to create a
community of people talking about the brand, the cars, the solutions and so on.
Now, why
this approach is not used by a huge number of companies that can benefit from
the web marketing approach, is still a mystery to me. I’m thinking of stylists,
apparel shops, schools, handcraftsmen and so on.
Any idea
about?
Testo italiano
Siamo tutti consapevoli che questo non è un buon periodo per
l'industria automobilistica. Le ultime cifre ha detto che la crisi sta mordendo
duro e che il mercato ha perso circa il 25% delle vendite nell'ultimo
trimestre. Ma questo non è vero per tutti. Citroen, ad esempio, sta ottenendo risultati decisamente migliori rispetto alla media dei suoi concorrenti. Mentre
il risultato del segmento è stato un -24%, la società francese ha un +0,5%,
aumentando così la sua quota di mercato dal 4,8% al 6,3%,.
Naturalmente questo è dovuto principalmente alla
combinazione delle belle macchine nuove della serie presentate da Citroen, DS e
dagli sforzi della rete dei concessionari. Ma.
Ma ciò che è strano e ciò che è stato notato dal direttore
generale di Citroen, Italia François Guyesse, venga che anche i social network,
Facebook in primo luogo, hanno svolto un ruolo interessante. La pagina Facebook di Citroen, ha ottenuto più di 141.000 fan e vari concessionari o addirittura
hanno le loro pagine officine e le usano per creare una community di persone
che parlano della marca, delle auto, delle soluzioni e così via.
Ora, perché questo approccio non venga utilizzato da un gran
numero di aziende che possono trarre beneficio da un approccio di web
marketing, è ancora un mistero per me. Sto pensando a stilisti, negozi
abbigliamento, scuole, artigiani e così via.
Qualche idea in proposito?
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