7 easy step to transform your way of
selling: the referral sales approach, the one who names this blog, is described
in seven essential steps by David
Weedmark, Demand Media. It echoes the
No More Cold Call approach by Joanna Black.
Suggest you
to refer to the original article, for a wide understanding, let me just briefly
summarize the seven steps that will help us to plan a referral sales strategy:
Step 1:
set a weekly target of referral requests: this will help you to be very
concrete and sharp.
Step 2:
tell them what you are doing and why you are using such an approach.
Step 3:
integrate your request for referrals into the close of
every sale. Link the request to the clear satisfaction of the client for your
solutions.
Step 4:
define the key clients you want to be referred to. The more you are precise the
more you will get hot contacts.
Step 5:
Identify the types of people who are in a position to
give you solid referrals and make a point to network with these people.
Step 6:
storytelling. Tell about your successes. Show how you are truly able to solve
problem and provide values, without exceeding though. People want to help their
friends, not you. They want to appear smart: would you suggest to your friends
a terrible or a terrific
restaurant?
Step 7
Thank everyone who
gives you referrals. Be grateful.
Do you have other hints to share?
Il testo italiano
7 facili
passaggi per trasformare il vostro modo di vendere usando quell’approccio che
dà il nome a questo blog: la vendita referenziata. Il metodo è descritto
appunto in 7
punti essenziali da David Weedmark, di Demand
Media. Rieccheggia i sugerrimenti espressi dal medoto the No More Cold Call di Joanna
Black.
Mentre vi suggerisco di fare
riferimento all’articolo originale per tutti gli approfondimenti del caso e per
i link ad altri pezzi sul tema presenti nel sito, ecco qui un sintetico
riassunto dei 7 punti chiave:
Step 1: fissatevi un target settimanale di
referenze che volete chiedere. Vi aiuterà ad essere molto concreti e decisi.
Step 2: dite a vostri clienti che cosa
state facendo e perché avete scelto questo approccio. Fatevi capire.
Step 3: integrate la vostra richiesta nella chiusura delle
vostre visite e legate questa richiesta alla soddisfazione mostrata dal cliente
nella soluzione che avete approntato per lui.
Step 4: descrivete con chiarezza i clienti
che vi interessa incontrare: più siete precisi più aumentano le vostre
possibilità di successo.
Step 5: identificate le tipologie di
persone che vi daranno con più facilità referenze e cercate di costruire un
solido network con queste.
Step 6: Storytelling. Raccontate storie,
mostrate il vostro valore con esempi e aneddoti. Veri ovviamente. Le persone
vogliono fare bella figura ed aiutare i loro amici, non noi. Ai vostri amici consigliereste
un ristorante da urlo o uno di grido?
Step 7: ringrazite sempre, mostrate
gratitudine. Ne avrete sempre un vantaggio.
Altri
suggerimenti da aggiungere?
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